10 marca 2011

RAFAELLO

Kolejne ciasto z imprezy kobiecej, ten przepis pochodzi z www.mojegotowanie.pl. Kiedy pierwszy raz robiłam je byłam lekko zaniepokojona: słone krakersy, masa budyniowa, kokos... Jest cudowne, idealne w smaku i konsystencji, no i ten wygląd. 

Mój mąż nie przepada z wiórkami kokosowymi, ale dzieci, kiedy ostatnio ustalaliśmy menu na jakąś imprezę, na pytanie: "Jakie ciasto?" - chóralnie krzyknęły: "Rafaello!!!". 

Rafaello - idealne ciasto na każdą okazję - foto - Laura

SKŁADNIKI:
  • 3 duże paczki solonych krakersów
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 3 szklanki mleka
  • cukier waniliowy
  • 1 kostka masła
  • 3/4 kostki masła roślinnego
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 25 dkg wiórek kokosowych
  • 5 dkg wiórek kokosowych (do posypania)
  • 3 żółtka
W rondlu lub garnku  z grubym  dnem zagotować 2 szklanki mleka, wsypać oba cukry. Do pozostałego mleka (1 szklanka) dodać żółtka i obie mąki i dokładnie wymieszać (najlepiej jest to zrobić w słoiczku - należy dokładnie wstrząsnąć - jak w shakerze).

Do gotującego się mleka dodać mleko z mąkami. Zagotować, dokładnie mieszając i wystudzić. 

Masła dokładnie utrzeć i nie przerywając dodawać po łyżce wystudzonego budyniu, utrzeć na jednolitą masę. Pod koniec ucierania dodać wiórki.

Na blaszkę (u mnie była 32x26) układać warstwami: krakersy, masa, krakersy, masa, krakersy, masa i na koniec posypać wiórkami.

Powinno się odstawić do schłodzenia w lodówce - najlepiej na noc.

Reakcje:

10 komentarzy:

  1. piękne! Parę razy już robiłam to ciasto i za każdym razem było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się przychylam do stwierdzenia, że jest idealne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kokos w każdej postaci!
    więc napajam się widokiem i wyobrażam sobie smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja rowniez potwierdzam,ze to ciasto jest idealne!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne zdjecie - i pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie można tak obojętnie potraktować tego ciasta, wygląda tak kusząco i zachęcająco... no chyba, że dobre foty robisz ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. zwijamy ten kawałek ze zdjęcia i proszę z nami nie dyskutować! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda rewelacyjnie, choć nie jestem fanką kokosu. Zdecydowanie wolę migdały...
    To ciasto to takie bye, bye zimie? Bo mogła by sobie już o d nas odejść! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie oprószone kokosowymi wiórkami.
    Pyszne, bez wątpienia

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm uwielbiam Rafaello:) Nie bo w gębie:) Ostatnio też robiłam:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli piszesz komentarz - podpisz się. Odpowiadając będę wiedziała jak się do Ciebie zwrócić.


Jestem przeciwniczką weryfikacji obrazkowej w komentarzach, ale niestety to co SPAM zaczął wyprawiać z moimi kontami spowodowało, że sięgnęłam po to narzędzie. Przepraszam.