OSTATNIE WPISY

KOLOROWY DESER MAŚLANKOWY

Autor:

Jakiś czas temu prezentowałam deser sernikowy. Potem były pewne jego modyfikacje, których nie umieszczałam na blogu (między innymi wypróbowałam dodanie do masy mleka skondensowanego).  Dzisiaj prezentuję deser sernikowo-maślankowy. Połączenie składników trochę wynikało z wietrzenia lodówki lecz częściowo było zaplanowane.

Właśnie o takim kolorowym deserze myślałam kupując galaretki w niesamowicie cudnych kolorach: szafirowym, rubinowym i turkusowym.

Deser sernikowo - maślankowy - foto - Laura


SKŁADNIKI:

  • 1/2 kg białego, mielonego sera - twarogu
  • puszka słodzonego mleka skondensowanego (ja miałam ok3/4 puszki)
  • 600 ml maślanki naturalnej
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 1/3 szklanki gorącego mleka do rozpuszczenia żelatyny
  • 3 galaretki w różnych kolorach
  • opakowanie herbatników
  • do ozdoby mogą być świeże owoce i listki mięty

Galaretki rozpuścić w wodzie (1 i 1/2 szklanki) - odstawić do zastygnięcia. Żelatynę rozpuścić w gorącym mleku. Herbatniki zmiksować w malakserze lub rozgnieść tłuczkiem.
Rozgniecione herbatniki- foto - Laura
Ser ucierać robotem (najlepiej użyć mieszadła do ubijania piany), dodać mleko skondensowane i maślankę, a na koniec przestudzone mleko z żelatyną.

Galaretki ostrym nożem pokroić w drobne kawałki.

Kolorowe galaretki na masie serowej - foto - Laura

Do szklanek układać: pokruszone ciastka, warstwę masy serowej, galaretki, drugą warstwę masy serowej. Wierzch można ewentualnie ozdobić świeżymi owocami i listkiem mięty...

To też może Ci się spodobać

8 komentarzy

  1. świetnie się prezentuje. uwielbiam niebieskie galaretki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pierwszy raz widzę niebieską galaretkę - dzięki niej deser wygląda smerfnie :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdybym była małym dzieckiem oszalałbym na jego punkcie i jadła codziennie:) Takie bajkowe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. trzeba przyznać, że wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ja sie z checia pisze na taki deserek:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eleganckie :) A ta niebieska galaretka to z czego jest zrobiona ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten deser przypomina mi takie wzorki z kolorowego piasku, których tworzenie na żywo w szklanych naczyniach obserwowałam w różnych miejscach moich wakacyjnych wojaży. A galaretki mają świetne kolory :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem przeciwniczką weryfikacji obrazkowej w komentarzach, ale niestety to co SPAM zaczął wyprawiać z moimi kontami spowodowało, że sięgnęłam po to narzędzie. Przepraszam.

Jeśli piszesz komentarz - podpisz się. Odpowiadając będę wiedziała jak się do Ciebie zwrócić.